Πέμπτη, Ιουνίου 25, 2009

Δυο ιστορίες - Από τον Νίκο Μπατσικανή

Ο κ. Νίκος Μπατσικανής, ποιητής-συγγραφέας-μελετητής, με την ευκαιρία της λειτουργίας της "Πύλης" μας για ελεύθερη δημοσίευση των έργων σας, ανάρτησε ο ίδιος εκεί δυο μικρές ιστορίες, που αν και δεν είναι του Αισώπου, μας εντυπωσίασαν τόσο πολύ ώστε σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαν να ήταν. Ενός Αισώπου σημερινού, σύγχρονου, ο οποίος "μιλά" στις καρδιές όλων μας. Γιατί αυτός είναι ο συμβολιστής Νίκος Μπατσικανής. V.M.!

ΔΥΟ ΛΥΚΟΙ

Ένα βράδυ, ένας γέρος (ινδιάνος) της φυλής Τσερόκι, μίλησε στον εγγονό του για τη μάχη που γίνεται μέσα στην ψυχή των ανθρώπων. Είπε:

“Γιε μου, η μάχη γίνεται μεταξύ δυο ‘λύκων’ που υπάρχουν μέσα σε όλους μας. Ο ένας είναι το Κακό. – Είναι ο θυμός, η ζήλια, η θλίψη, η απογοήτευση, η απληστία, η αλαζονεία, η αυτολύπηση, η ενοχή, η προσβολή, η κατωτερότητα, τα ψέματα, η ματαιοδοξία, η υπεροψία, και το εγώ. Ο άλλος είναι το Καλό. – Είναι η χαρά, η ειρήνη, η αγάπη, η ελπίδα, η ηρεμία, η ταπεινοφροσύνη, η ευγένεια, η φιλανθρωπία, η συμπόνοια, ηγενναιοδωρία, η αλήθεια, η ευσπλαχνία και η πίστη στο Θεό”. Ο εγγονός το σκέφτηκε για ένα λεπτό και μετά ρώτησε τον παππού του: “Ποιος λύκος νικάει;”

Ο γέρος Ινδιάνος Τσερόκι απάντησε απλά: “Αυτός που ταΐζεις.”...

ΧΡΟΝΟΣ, ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ

Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί, όπου ζούσαν όλα τα συναισθήματα: Ευτυχία, Λύπη, Γνώση, Αγάπη και όλα τα υπόλοιπα. Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι πήγαν στις βάρκες τους κι άρχισαν να φεύγουν.

Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή, μα όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη άρχισε να ζητά βοήθεια.

Βλέπει τον Πλούτο, που περνούσε με μια λαμπερή θαλαμηγό, και τον ρωτάει: «Πλούτε, μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»«Όχι, δεν μπορώ», απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου, και δεν υπάρχει χώρος για σένα».

Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία, που, επίσης, περνούσε από μπροστά της μ’ ένα πανέμορφο σκάφος.«Σε παρακαλώ, βοήθησέ με», είπε η Αγάπη.«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω, Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου», της απάντησε η Αλαζονεία.

Η Λύπη ήταν πιο πέρα, και η Αγάπη, στην απελπισία της, αποφάσισε να ζητήσει κι απ’ αυτήν βοήθεια.«Λύπη, άφησέ με να έρθω μαζί σου».«Ω, Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη, που θέλω να μείνω μόνη μου», είπε η Λύπη.

Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη, αλλά κι αυτή δεν της έδωσε σημασία. Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε, καν, άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.

Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή:«Αγάπη, έλα προς τα εδώ! Εγώ θα σε πάρω μαζί μου!».
Ήταν ένας ηλικιωμένος κύριος, που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει τ’ όνομά του.

Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.

Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε, ρώτησε τη Γνώση:«Γνώση, ποιος με βοήθησε»; «Ο Χρόνος», της απάντησ’ εκείνη. «Ο Χρόνος;», ρώτησε η Αγάπη. «Και γιατί με βοήθησε ο Χρόνος;»

Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με βαθιά σοφία τής απάντησε:

«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη. Η Αγάπη θέλει χρόνο και Υπομονή, που είναι κόρη του χρόνου». «Επιμονή;», ξαναρώτησε η Αγάπη. «Όχι», της είπε η Γνώση. «Δεν άκουσες καλά. Χρόνο και Υπομονή, είπα».

Νίκος Μπατσικανής (Προφίλ)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Γεια σε όλους, και στα "καλά" και στα "κακά" παιδιά της Σελίδας και της Πύλης.
Οι ιστορίες αυτές δεν είναι δικές μου. Τις έστειλα, απλώς, για ποικιλία.

Νίκος Μπατσικανής