Παρασκευή, Ιουλίου 03, 2009

Χρώμα πράσινο


"Απογύμνωση", ζωγραφικό έργο της Ελένης Νικ. Δάλλα

(Τιμητική διάκριση στον Γ΄ Πανελλήνιο Ποιητικό Διαγωνισμό 2007 της Εταιρίας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά, εις μνήμην ποιητή Στέλιου Γεράνη).

Χρώμα πράσινο,
χρώμα που απλόχερα η φύση μας το δίνει.
Μη μου το στερείτε.
Πονάω όταν προδίδουν την ομορφιά που απλώνεται γύρω μου και η ψυχή μου λυγίζει.
Τρυφερό μου, χρώμα πράσινο,
χάθηκες όπως η νιότη μου, όπως το άγγιγμά μου πάνω στις δροσοσταλίδες που κυλούσαν στις φυλλωσιές σου, κάθε φθινόπωρο.
Δεν έμεινε ούτε το κελάηδισμα των πουλιών να με γαληνεύει.
Υποκλινόμουν σ’ ένα δάσος γεμάτο από το χρώμα του πράσινου και θαρρώ πως κι εκείνο μου μιλούσε.
Ασφυκτιώ,
λιγοστεύει το οξυγόνο μου,
πυρακτώνεται το κορμί μου.
Δεν αναπνέω πια,
όταν παράλογα και ιερόσυλα, κάθε στιγμή μου στερείτε ό,τι μας χάρισε ο Θεός.
Χρώμα πράσινο,
πηγή ζωής,
σημάδι Ελπίδας.

Της Ελένης Νικ. Δάλλα

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Emena me ksetrelane.
Tha zhtoysa aytografo apo thn kyria!
Ta prwina apoktoyn allo nohma, me poihmata san ayta!
DZ

P. T. είπε...

Επέστρεψα μόλις τώρα (από την Νέα Μάκρη, όπου δεν έχω σύνδεση στο διαδίκτυο γιατί κάνω φυσική ζωή εκεί). Και είδα το σχόλιο του κυρίου Γιάννη Στεφάνου. Καταρχή, τον ευχαριστώ που επισκέπτεται τις σελίδες μας και διαβάζει τα ποιήματά μας. Κατά δεύτερο όμως λόγο, θα τον μαλώσω. Φίλε μου, κύριε Γιάννη Στεφάνου, το ποίημα της Ελένης Νικ. Δάλλα - που εσείς το κρίνετε ως "πολύ κακό" - είναι ακριβώς το αντίθετο. Είναι ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ. Και μάλιστα, σε εποχή που πραγματικά έχουμε πολύ κακά δημιουργήματα τριγύρω μας. Αν ηρεμήσετε και το ξαναδιαβάσετε, αν το αφήσετε αυτό το ποίημα να μπει μέσα σας, τότε θα το αισθανθείτε. Θα το νιώσετε και θα σας πάρει μαζί του. Είναι όμορφο ποίημα, με λέξης που μπήκανε με αγάπη, με συναίσθημα που βρίσκει στόχο, τα κατάβαθα της ψυχής. Εμένα μού αρέσει πολύ και πιστέψτε με, λέω την αλήθεια. Σας δικαιολογώ, εν μέρει, φίλε κύριε Στεφάνου, γιατί μπορεί όταν το πρωτοδιαβάσατε να μην είχατε τη διάθεση... Ξέρετε, η ζωή είναι γεμάτη άγχος και πολλά ωραία πράγματα (πόσο μάλλον ποιήματα) μάς ξεφεύγουν...

Η κυρία Ελένη Νικ. Δάλλα, όπως γνωρίζετε, έχει το δικαίωμα να ζητήσει να σβηστεί το σχόλιό σας. Θα την ρωτήσω τηλεφωνικά εντός ολίγου, αν επιθυμεί το σχόλιό σας να σβηστεί. Και τότε έτσι θα γίνει. Μόνο που - για να είμαστε δίκαιοι - θα παραμείνουν τα υπόλοιπα σχόλια για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ήδη το δικό σας σχόλιο έχει διαβαστεί από αρκετούς ανθρώπους και θα πρέπει να υπάρχει απάντηση.

Με αγάπη,
Παναγιώτης Θ. Τουμάσης