Παρασκευή, Απριλίου 30, 2010

Το καλύτερο ποίημα του 2008


Το παρακάτω ποίημα ψηφίστηκε από τα Ενωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα για το έτος 2008. Δημιουργήθηκε από ένα παιδί στην Αφρική, το οποίο δεν είναι πάνω από 12-13 χρόνων και ζει στην Γκάνα. Απολαύστε τι έγραψε:

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώνω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον Ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι όταν πεθαίνω, πάλι είμαι μαύρος.

Και συ λευκέ φίλε μου
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, είσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον Ήλιο, είσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, είσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, είσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, είσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις, είσαι γκρι.

Κι ύστερα λες εμένα έγχρωμο;

Το πρωτότυπο ποίημα είναι γραμμένο σε τοπική διάλεκτο αλλά το γύρο του κόσμου κάνει η αγγλική του μετάφραση:

When I born, I black
When I grow up, I black
When I go in Sun, I black
When I scared, I black
When I sick, I black
And when I die, I still black.

And you white fellow
When you born, you pink
When you grow up, you white
When you go in sun, you red
When you cold, you blue
When you scared, you yellow
When you sick, you green
And when you die, you gray.

And you calling me colored?

Verse Monkey!

Δεν υπάρχουν σχόλια: